6.8.11

fredagkvällen

Igår kväll mötte jag upp Lassi efter jobbet för att gå till Panini och äta.


Han var glad!


Jag med, för vi beställde lite bubbel


och lite snacks som föll mig i smaken.


Så kom maten, jag åt en sallad


och Lassi en pasta. Det var helt okej, men lite mer smaker skulle det ha fått vara tycker jag.


Så vi drack upp bubblet och bestämde oss för att ta en efterrättsdrink på andra sidan ån.




nämligen på Pinellas övre terass! Har hört mycket gott om deras drinkar som är små handgjorda mästerverk.


där var fint


man såg ut över fina sommar-Åbo


så vi slog oss ner på i en soffa.




Drinklistan var verkligen bra och det var himla svårt att välja vad man ville ha


men vi bestämde oss för en Pina Colada. Och kaffe såklart.


Den var himmelsk!


Så satt vi och njöt och pratade till exempel om hur sommaren snart är slut för det skulle inte ha suttit fel med långärmat.


Sen var det dags för bio. Vi såg Bridesmaids, den var faktiskt riktigt kul! En positiv överraskning var också att Roy från en av mina favoritserier The IT Crowd var med, måste se om den serien snart.

Bra fredagkväll med andra ord!