19.8.11

skolan

Om lite mer än en vecka börjar skolan igen. Jag har aldrig haft sådan skolpepp som nu, haha. Efter ett väldigt okreativt sommarjobb med väldigt okreativa arbetskamrater ska det bli skönt att få sy och fixa med klasskamraterna igen. Undrar hur klassen kommer att klara tredje året? Hoppas vi klickar mer än tidigare, enligt lärarna är vi typ den tystaste klassen på flera år och måste öva på gruppdynamik osv. Lite konstigt, eftersom alla är himla trevliga. Vi hoppas på ett stojigare tredje år!

Det ska bli sjukt roligt att sätta igång med olika projekt, förra året gjorde jag bland annat detta:

Först en kollektion där vi skulle designa tio helheter och sy upp två, varav en skulle vara en fodrad kappa. Jag sydde en mörkblå yllekappa med turkost foder, peter pan-krage och pepparkakskanter. Mitt andra plagg blev en klänning i bomull och spets med mintfärgad krage.






Vårt andra tema var maskinstickning, som var kul att lära sig! Jag stickade bland annat den här gula klänningen, vilket tog en halv evighet då jag måsta "fläta" och sy ihop det mesta för hand. Men det var värt det!




Det ska bli kul att se vad vi får för uppgifter i år. Jag skulle speciellt vilja lära mig att sy korsettöverdelar på klänningar och att drapera.

Inga kommentarer: