21.10.11

det kreativa tipset

Jag tänkte tipsa er om en fin liten grej, nämligen dessa börsknäppningar (jag har verkligen ingen aning om den riktiga benämningen på dem). Dom finns i flera olika storlekar i hobbyaffärer, och det bästa är att man kan sy fast dem och behöver inte ta till hammaren och tången. Den här lilla börsen gjorde jag till en kurs i skolan, och tog inspirationen från gamla spetskuddar man ofta ser på loppis.




Jag målade även låset vitt eftersom det endast fanns metallfärgade i butiken. Lite knepigt är det att fästa dem, speciellt om man har flera lager tyg som jag hade, men slutresultatet blir fint! Julklappstips kanske?

4 kommentarer:

Emzi sa...

Vad söt!

Sofia-Sobeide sa...

Så fin! Jag har bara gjort börsar med de spännen som man måste klämma fast. Fast de är nästan vackrare de som man syr fast, ser mer handgjort ut på nåt sätt.

Hannasvirrvarr sa...

Verkligen fint! Många gånger har jag tittat på de där "börsknäppningarna" men aldrig kommit mig för (som med så mycket) ;)

Red sa...

Emzi - tack!

Sofia - jag har aldrig testat dom man måste klämma fast, dom har ju sina fördelar dom med (ser kanske "proffsigare" ut?). Rekommenderar dock dessa också!

Hanna - jag vet exakt vad du menar ;)