3.4.12

första arbetsdagen

Jag hade min första arbetsdag idag! Var ganska nervös måste jag erkänna, men efter dagens fyratimmarspass med endast snabbgenomgång av allt man måste komma ihåg och tänka på är jag nog ännu mer nervös inför morgondagen då jag faktiskt måste göra något, typ stå bakom kassan. Kan en kassa ha flera knappar och funtioner? Hjälp, kommer att gråta. Nånej. Men man vill ju inte göra fel direkt.



Arbetskläderna skall vara svartvita, vilket är lite synd, hade sett fram emot en massa spralliga loppiskläder. Äger inget bra vitt att ha upptill så sprang via H&M på hemvägen och roffade åt mig första vita skjorta som såg någorlunda trevlig ut. Det blev en vid, transparent sak (i hemskt material, måste erkännas). Nu är jag så gott som ruinerad såhär passligt inför resan till Riga nästa vecka, kul. Mamma?

2 kommentarer:

liteskrik sa...

ooo, de hade en hel del fina vita toppar på Lähimmäinen igår, där nära dörren som är mot bibban. Som ett tips bara. Det fanns några i mjukt silke, och några i vacker bomull. två, tre euro.

Red sa...

Liisa - tack för tipset! Får se om jag hinner dit innan Rigaresan på onsdag... :)