15.6.12

bröllopsklänningen

Hej hörni! Jag är äntligen klar med min bröllopsklänning. Igår ställde min vackra syster upp som modell igen så att jag fick den dokumenterad. Jag är relativt nöjd, speciellt med kjolen! Toppen sydde jag i ett rätt så omöjligt material så den skulle kunna vara bättre sydd, men just nu jublar jag ändå.



Jag ville alltså ha en tvådelad klänning (om man kan säga så...) som skulle vara modern men ändå simpel och romantisk. Jag tycker jag lyckades ganska bra. Egentligen skulle kjolen vara täckt med massvis av tyllhjärtan, men jag testade med några och effekten blev inte alls den jag tänkt mig. Dessutom tycker jag kjolen är minst lika fin utan dem och faller underbart. Kan dock tillägga att den var horribel att konstruera, haha. Skulle ha behövt ett arbetsbord på typ hundra kvadratmeter, men vardagsrumsgolvet fick räcka som vanligt...

7 kommentarer:

Hanna sa...

Jag gillar nytänkandet! Klänningen sticker verkligen ut bland alla andra bröllopsklänningar.:)
Du är grymt duktig!:)

Anonym sa...

Fint!!

Fager Dam sa...

Åh, wow! Känns verkligen modern men samtidigt romantisk. Svepande tyll, härligt.

Felicias mode sa...

Wow, den är helt underbar!! :)

Red sa...

tack ska ni ha för de snälla kommentarerna :)

Unknown sa...

Såååå fin!!! Vad är det för tyg på kjolen och vad hade du för mönoter? Tycker du lyckats fantastiskt bra! ♡

Unknown sa...

Haha det ska stå mönster :-P