16.7.12

sjuårsdag, brunch och vitlökspotatis


Fredagkvällen började med champagne och jordgubbar, vi skulle nämligen fira att vi varit tillsammans i sju år! Sjukt hur tiden går fort.

vi åt upp och begav oss ut

Jag tänkte att jag skulle klä mig lite enligt tema så det fick bli hjärtklänningen, haha.

och paljettväskan
  Lassi är väl ingen streetstylefotograf direkt, men det borde väl inte va så svårt att fokusera på ansiktet ändå? Alla närbilder såg ut såhär...

Vi gick till Sergio's vid ån för att äta middag. Min förrätt blev breasolaknyten med gorgonzola och hemlagad pesto, mmmm

Lassi åt nån auberginegrej

så kom varmrätterna! Kalv blev det för min del, gott var det

kycklingen såg god ut den med

Efter middagen flyttade vi oss till en terass för att dricka kaffe
  Det var väl ingen varm sommarkväll direkt, som tur fanns det filtar. Där satt vi ett tag och lyssnade på skön livemusik.

På lördagen bjöd vi en kompis på brunch, jag dukade upp med svartvitt

och medan de andra i familjen vilade stekte jag en hel hög med bacon och äggröra

på kvällen gick vi till Catti för middag och vin. Jag skulle kunna leva på stekt potatis med vitlök och mögelostsås.

Mysigt. På söndag jobbade jag, och det var väl ungefär den helgen!

Inga kommentarer: