21.8.12

spara spara spara

På lördag fyller jag år! Min födelsedagspresent till mig själv blir en spara-pengar-plan, haha. Det finns nämligen några grejer jag verkligen "behöver" just nu, men som inte är världens billigaste. Eftersom jag kommer att jobba deltid även i höst så kommer jag kanske till och med att kunna skrapa ihop lite extra pengar...
 
Högst upp på min lista finns en ny kamera. Har haft min nuvarande i över sex år och även om jag gillar den så börjar den kännas otillräcklig. En uppgradering är verkligen på sin plats. Funderar på denna modell.


 
På plats nummer två finns Adobe Creative Suite. Detta kommer jag att måsta köpa under nästa läsår eftersom jag vill ha Student and Teacher Edition som är flera hundralappar billigare...


Till sist skulle jag också vilja ha en ritplatta. Det skulle var mycket roligare att göra illustrationer med en sådan. Vet dock inget om modeller och sånt, men den här verkar ganska bra för nybörjare.

2 kommentarer:

Caroline sa...

Hej, tänkte tipsa dig om ritplattor eftersom jag har en själv och vet lite om dem. Wacom är märket man ska satsa på och modellen du har tittat på passar säkert dig! :) Själv har jag en Bamboo fun (small) sen fyra år tillbaka och jag är jättenöjd med den! Just Bamboo-modellerna är lite billigare än de mer professionella Intuos, men de funkar hur bra som helst och personligen har jag inte tyckt att den saknar någonting. Att ritytan är liten (ca 10x15cm på min) gör inte heller nånting för varje punkt på plattan motsvarar en punkt på skärmen.
Fråga gärna om du undrar nånting annat! :)

Red sa...

Caroline - tack för ditt svar! Jag har också fått för mig att Bamboo är vad jag ska satsa på, eftersom jag inte är nåt proffs. Kanske återkommer med frågor när tiden är inne! :)