6.11.12

stresshantering

Vet ni, jag tror jag har fått någon slags burnout. Gått in i väggen, fast lindrigt.

I flera veckor nu har jag känt en helt obeskrivlig orklöshet. Vilket egentligen inte är så konstigt med tanke på att jag dom två senaste månaderna knappt hunnit vara hemma alls. Har varit på praktik + jobb till runt åtta varje vardag, sedan även tränat, kommit hem och hoppat i säng. På veckosluten har jag jobbat. Jag hade exakt en ledig dag under två månaders tid. Vissa kanske klarar av en sådan livsstil men det gör tydligen inte jag. Jag samlade på mig alla jobbturer som bara gick för att få pengar, tränade för att jag ville och sen tog ju tiden slut.

Nu har jag börjat märka hur skit jag mår, jag får hjärtklappningar jätteofta och illamåendevågorna kommer och går. Har inte orkat träna på tre veckor, har bara legat i soffan då jag haft möjlighet, skulle kunna sova ett helt dygn. Haft huvudvärk nästan dagligen. Mina humörsvängningar är inte heller så trevliga för omgivningen...

Som tur är har skolan börjat jättelugnt. Har bestämt mig för att prioritera nu i början, gå på de lektioner jag behöver och måste gå på men skippa vissa grejer fast det verkar intressant (som dagens seminarie och vernissage), måste helt enkelt varva ner. Vill inte hitta mig själv gråtandes i soffan en morgon för att sen bli en grönsak i några månader framåt. Måste sluta ta emot så många jobbturer, ha lite ledigt emellanåt. Läsa böcker, träffa vänner, pyssla hemma, göra sånt som jag trivs med. Satsa mest på studierna och examensarbetet.

Hoppas verkligen det svänger snart, för det är ju lite obehagligt att må såhär.

1 kommentar:

Nanò sa...

Vet hur det känns, förra läsârets sista mânader gjorde att jag började glömma saker jag aldrig glömt tidigare. Hittade jag mig själv grâtandes jämt och var livrädd inför följande âr. Fy. Hoppas det inte blir samma sak i âr igen. Beodrar dig att varva ner nu, utbildningen närmar sig sitt slut efter mânga âr av bâde tristess och inspiration, dags att avsluta det med stil och dessutom hinna ha lite kul ocksâ! kram!