15.11.11

vad jag gör om dagarna

Jag kom på att jag väldigt sällan skriver om skolan. Jag måste bli bättre på det, eftersom det ändå är där jag spenderar största delen av dagen! Dessutom är det ett bra sätt att dokumentera arbetsprocessen som sedan utvärderas.


Det var svinkallt ute idag, så jag packade på mig varmaste kläderna. Hur ska jag klara mig när minusgraderna kommer?



Så satte jag igång att rita mönster. Just nu håller jag på med en kollektion bestående av ca. 20 plagg, varav jag skall sy upp 6 stycken. Dessa skall vara klara till jul, och vi började förra veckan. Som sagt, jag kommer att spendera mycket tid i skolan...


Tepaus behövs naturligtvis


Jag pimpade vårt lilla pausbord med prickigt hyllpapper idag, finns att köpa på Clas Ohlson!



Ibland får man sätta sig ner och suga i sig lite inspiration från tidningar.


Proton jag sydde upp idag, detta ska bli en kappa i 60-talsstuk.


Känner man sig osäker är det bara att vända sig till Tim Gunn. Allt ordnar sig.

3 kommentarer:

Aura sa...

DU pimpade upp bordet? Fan va egoistiskt, ja kröp under bordet som en dåre och tejpade :DDD

Red sa...

Hahaha! Okej okej VI pimpade upp bordet :D Nästa gång ska du nämnas med länk och allt, se till att hålla igång bloggen din ;)

Vårdstuderande sa...

Seriöst, varför tycks alla i vår skola ha typ fikaställen och sköna fotöljer...utom vård... Valt fel linje. :P