8.1.12

en ny, aningen obekväm, upplevelse

Jag och Catti besökte Nådendals Spa igår för att slappna av i bubbelpoolen och gå på massage. Det var nämligen hennes julklapp av henne till mig.

Jag hade föreställt mig en lite mysigare omgivning, jag fick känslan av att sitta på läkarmottagningen medan vi satt och väntade på vår tur. Kakelgolvet var beiget och väggarna vita med turkosa paneler. Då och då ropades efternamn ut, precis som i väntrummet hos typ tandläkaren. Mycket spännande var det.

Ingen av oss har masserats proffessionellt förr så vi var båda lite pirriga. Till slut ropades rätt efternamn ut (av en medelålders man). Vi eskorterades in i ett rum där en medelålders kvinna stod och väntade i plasthandskar. Vi blev ombedda att klä av oss i den lilla "hallen" och Catti viskade till mig att hon fick lite bordellfiilis. Själv tänkte jag mera på ett gynekologbesök. Nå, av med badrocken och in i det lilla rummet. Jag smög fram till kvinnan (lite fräckt men jag var snabbare) som bad mig ta av bikiniöverdelen. Jag knäppte upp den i ryggen och tänkte lägga mig ner på mage med den över brösten men hon tog den av mig och lade bort den. Så där stod jag sen topless bredvid mannen och slängde mig snabbt ned på bordet. Massagen var nog skön men visst var det aningen konstigt att få typ rumpan masserad av en vilt främmande främling. Jag är sjukt glad att jag bad att hon endast skulle massera överkroppen (min nacke och mina axlar är i så dåligt skick) och inte benen...

Jag är inte normalt så hemskt brydd av mig men hela situationen var bara sjukt bisarr och jag tycker lite synd om Catti när mannen masserade hennes innerlår, haha! Kanske man måste vänja sig. Det kändes liksom som att ens partner borde utföra massagen och inte nån random person, även om den är proffessionell.

Vi skrattade åt det hela efteråt och surade lite över att poolavdelningen var full av barnfamiljer (det är ju ett spa!) och barnen sprang omkring i bastun.

Trots allt var det skönt att plaska omkring och spendera dagen på ett lite annorlunda sätt. I väntan på nästa spabesök!

3 kommentarer:

Marie sa...

uuusch! skulle ha freakat totalt. blää. och helt utan förvarningar?! stackars alla nakenfobiker :-o

Hannasvirrvarr sa...

Haha. Ett kul minne för er i alla fall :)

Sarah sa...

TAAAACK HJÄRTAT<3 ska kolla upp det asap, faaan har skola till 17 imorgon, men sen ;) <3