26.2.12

7 fakta

Jag har fått ett blogaward av Ninah som går ut på att berätta sju fakta om sig själv och sedan dela det vidare till andra bloggare!


1. Om somrarna har jag en massa fräknar i ansiktet, på axlarna, på armbågarna och knäna. Och på tårna.

2. Jag är en hemskt lugn människa. Mycket sällan hetsar jag upp mig över något, ibland kanske man kan tycka att jag tar det för lugnt.

3. Jag avskyr getingar, verkligen avskyr! Kan absolut inte sitta stilla om en sådan kommer nära, utan jag springer iväg som en idiot. Ingen skillnad var jag är. Värst är det om man sitter på en uteservering, aningen pinsamt, men jag kan inget åt det.

4. Jag gillar att vara ensam nuförtiden. Visst tycker jag om att umgås med folk också, men jag har absolut inget emot att sitta hemma en lördagkväll och pyssla med allt möjligt.

5. Jag har varit intresserad av att designa kläder sen jag var liten. Jag sydde massvis med kläder åt mina Barbiedockor, hade säkert flera plastkassar fulla. Hade varit roligt att de dem nu!

6. Jag hade morotsfärgat hår som liten, tur så är det inte fullt så orange nu, haha.

7. När jag var runt 16-17 hade jag ett irländskt fake ID som jag beställt från nätet. Enligt det hette jag Joanna Kingsley och kom från Kilkenny. Mina två bästa kompisar på den tiden var amerikaner så min engelska var så gott som felfri (lyckades tillochmed lura en amerikansk kvinna att jag var från Boston, naturligtvis var hon också det så det blev till att snabbt försöka ta sig ur den diskussionen...). Det funkade perfekt, även i Alko. Jag har inte aning om var det finns nu, önskar att jag hade sparat det! Har så många sjuka minnen från den tiden.

Det känns som att alla har gjort detta redan, men jag skickar den vidare till Catti, Karin, Jud, Nanó och Hanna.

Inga kommentarer: