28.2.14

några saker jag längtar efter att vilja göra

- ta en rejäl loppisrunda och shoppa en massa onödigt skräp till projekt som aldrig kommer att bli klara men som för stunden känns som fantastiska idéer

- rita upp ett enkelt mönster och sy upp en klänning i ett ljuvligt tyg

- gå en runda på stan och pröva en massa vårkläder jag inte behöver

- baka en massa gott

- få igång träningen som gick så bra för 1,5 år sedan och inte dö av utmattning i två dagar efter minsta lilla ansträngning

- drömma om roliga jobb och faktiskt tycka att de är något jag skulle klara av

- tycka att det låter jätteroligt om någon föreslår att vi ska göra nåt och inte bara få ångest och tycka det låter tungt

- vara piggare och inte måsta ta en tupplur hela tiden

2 kommentarer:

Vanessa sa...

Hej fina! Jag kan "kuitta" precis allt du skriver. Lider nämligen själv av depression och panikångest.

För mig är punkt 7 allra svårast. Hade en kompis som frågade om jag ville komma till Tallinn en dag och jag fick bara en sån klump i magen och kände mig plötsligt helt utmattad.

Hoppas du börjar må bra snart.

Red sa...

Ja det är verkligen jobbigt, man känner sig dessutom som världens tråkigaste när man tackar nej till det mesta och det i sin tur leder också till nedstämdhet... usch :(