2.3.14

positivitet

Nästa vecka ska bli en bra vecka har jag bestämt. Jag ska gå långa promenader varje dag när det är ljust. Gick en timme med mamma idag och det kändes skönare att vara hemma då jag fått frisk luft, såklart. Det är lättare sagt än gjort ibland.

Sen ska jag minska på konsumtionen av vitt socker, har ätit en massa godis på senaste tiden. Som jag inte ens köpt själv utan som vi fått av andra, och när det väl finns i skåpet så äter man ju hela tiden. Jag märker själv hur hängig jag blir av det, degig och slö. Det samma gäller vitt mjöl. Istället ska jag äta en massa färsk frukt.

Jag ska även försöka ha några saker inplanerade, typ kaffe med en kompis. Mår alltid bra efteråt, även om det är svårt innan.

Det här låter kanske inte som nåt att hänga i julgranen för andra men jag tror att dessa små saker gör mig en gnutta gladare, kanske piggare. Tänker i alla fall försöka. Små steg...

 photo Naumlyttoumlkuva2014-03-02kohteessa213157_zpsa276196d.png
Juni 2012, innan allt negativt började... saknar.

2 kommentarer:

liteskrik sa...

Låter bra, jag hejar på dig!

Nanó sa...

jag har helt samma problem med socker och vitt mjöl, blir slö, rastlös och apatisk. Undviker så gott det går. Har du för övrigt testat en stegräkningsapp till telefonen? Gör mina promenader mer motiverande! Är beroende av min (som heter "moves"). Låter kanske galet tråkigt men jag petar jämt på appen, lägger in namn på platser jag besökt, kollar hur många steg det var mellan olika platser osv.
Heja dig!