8.3.14

8.3

Det första jag gör på morgnarna är att kolla nyheterna på telefonen - oftast på kvällstidningarnas webbsidor. Så även idag, då jag såg fram emot alla reportage kvinnodagen till ära. Visst fanns där en del, vilket gjorde mig lite glad (bland allt rosa och stereotypiskt). Tog mig dock en liten noggrannare titt på vad det verkligen är jag under några minuter varje morgon ögnar igenom.

Dessa bilder är alltså på måfå printscreenade från två olika webbplatser. Två. Och så undrar man varför kvinnor aldrig är nöjda, varför allt fler kvinnor blir deprimerade (i allt tidigare ålder), varför småflickor bryr sig så mycket om det yttre, varför vi konstant jämför oss med andra. Jag är glad att jag inte hade tillgång till internet 24/7 då jag var barn, för även om jag inte hade det mådde jag ofta dåligt för att jag inte såg ut "som man borde". Jag vill inte ens tänka på vilka problem jag hade fått om jag blev bombaderad av detta dagligen under min uppväxt. Nej, jag fick tillräckligt av tjejtidningarna, tack bara.

Idag är det internationella kvinnodagen. Jag tänker ta en promenad i solskenet och bara känna att fan, såhär får det inte fortsätta, tillsammans får vi ta skiten som kastas på oss då vi försöker förändra världen. Precis som kvinnorna före oss gjort. KÄRLEK.





Inga kommentarer: